' Point Of View: Έστειλα μήνυμα και δε διαβάστηκε

Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2015

Έστειλα μήνυμα και δε διαβάστηκε

Έστειλα μήνυμα και δε διαβάστηκε.  Έγραψες   μήνυμα,  το  οποίο  διαβάστηκε,  αλλά  δεν  πήρες  την  απάντηση  που  ήθελες.  Ανέβασε  (εκείνος)  ένα  τραγούδι  με  απώτερο  
σκοπό  να  το  αφιερώσει  εξαιρετικά.  Δημοσίευσε  (εκείνη)  κάτι  που  θα  τον  έκανε  να 
ζηλέψει.  Δημιουργήσαμε  ένα  γκρουπ  που  αφορά  τα  μέλη  του  τμήματός  μας.  
Φτιάξατε  σελίδα  αποκλειστικά  και  μόνο  για  να  διαφημίσετε  την  επιχείρησή  σας.  
Αποφάσισαν   να  βγάλουν  μια  selfie  την  ώρα  της  εργασίας.

Έγραψα  κάτι  που  φοβόμουν  να  πω  από  κοντά.  Βρήκες  ένα  φίλο  από  τα  παλιά.  
Δημοσίευσε  την  άποψή του  για  κάποιο  θέμα  της  επικαιρότητας.Έκανε αναδημοσίευση  μιας  εικόνας  με  κάποιο  ρητό  ή  λογοπαίγνιο.  Στείλαμε  ευχές  σε  γνωστούς  σε  
κάποια  γιορτή.  Ανακοινώσατε  κάποιο  σημαντικό  γεγονός  που  σας  αφορά.  Έπαιξαν  παιχνίδια  σε  γνωστές  εφαρμογές. Ίσως  όλοι  όσοι  χρησιμοποιούμε  το  facebook  να 
 έχουμε  κάνει  κάτι  από  αυτά.

Η  διαδικτυακή  κοινωνία

Η  διαρκώς  αυξανόμενη  χρήση  των  μέσων  κοινωνικής  δικτύωσης  (social  media)  
επανέφερε  στο  προσκήνιο  τη  συζήτηση  για  το  ρόλο  τους  στην  καθημερινότητα  του 
 κάθε  ατόμου  και  για  τη  χρησιμότητά  τους  ή μη  ως  μέσα  κοινωνικοποίησης,  
ενημέρωσης ,  ψυχαγωγίας,  διασκέδασης  και  <<δικτύωσης>> .Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ , ένας  από  τους  συνιδρυτές  και  διευθύνων  σύμβουλος  του  <<φατσοβιβλίου>>,  ο  
οποίος  ανακοίνωσε  πρόσφατα  πως  θα  προχωρήσει  μαζί  με  τη  σύζυγό   του  σε  
δωρεά  μεγάλου  μέρους  των  μετοχών  τους  σε  ένα  νέο  πρόγραμμα  φιλανθρωπίας, 
 ίσως  να  μην  μπορούσε  να  φανταστεί  την  εξέλιξη  της  πρωτοπορίας  του.Άλλωστε 
 σύμφωνα  με  τις  πληροφορίες,  το  μέσο  αυτό  αρχικά  δημιουργήθηκε  μόνο  για  
φοιτητές  του  Χάρβαρντ ,  στο  οποίο  φοιτούσε  τότε  ο  εμπνευστής ( πιθανώς) * της  ιδέας  Μαρκ.  Επεκτείνοντας  λίγο  τις  αρχικές  σκέψεις,  ας  αναλογιστούμε  τί  προσφέρει  αυτό    το  μέσο  σε  κάθε  χρήστη  του  εστιάζοντας  στα  πλεονεκτήματά  του,  αλλά  
υπογραμμίζοντας  και  τους  κινδύνους  που  ελλοχεύουν  στη  δημιουργία  προφίλ. 
 ( Οι  κίνδυνοι  θα  αναλυθούν  στο  δεύτερο  μέρος)

Η  δημιουργία  προφίλ  αντικατοπτρίζει  σε  μεγάλο  βαθμό  την  πηγαία ανάγκη  του  
ανθρώπου  να  κοινωνικοποιηθεί,  να  ανταλλάξει  σκέψεις  και  πληροφορίες  με  τον 
 κοινωνικό  του  περίγυρο.  Το  facebook  όπως  και  τα  υπόλοιπα  μέσα  δικτύωσης 
 προσφέρουν  απλόχερα  αυτή  τη  δυνατότητα  στο  χρήστη,  ενώ  ταυτόχρονα 
 ικανοποιούν  την  ενδόμυχη  επιθυμία  για  δημιουργία  διαπροσωπικών  σχέσεων. Ο 
 ενδιαφερόμενος  μπορεί  να  δημοσιεύσει  σκέψεις,  ανησυχίες  αλλά  και  επιθυμίες.  
Αναπόφευκτα  τα  μέσα  κοινωνικής  δικτύωσης  αποτελούν  συχνά  βήμα  διαμαρτυρίας  για  διάφορα  κοινωνικά  γεγονότα  αλλά  ακόμα  και  για  πολιτικές  και  για διάφορες  δράσεις.   Πολλοί  υποστηρίζουν,  πως  ορισμένοι  διαχειριστές  προφίλ  εξωτερικεύουν   τα 
 συναισθήματά  τους  και  τους  προβληματισμούς  τους  με  τη  δημοσίευση  quotes ,  
τραγουδιών  ή  εικόνων.

Αναμφίβολα  η  δημοσιοποίηση  φωτογραφιών  και  η  χρήση  (συχνά  κατάχρηση)  του 
 check  in  αποκαλύπτουν  την  τάση  του  ανθρώπου  να  μοιραστεί  εμπειρίες  με  τους 
 φίλους  του  αλλά  και  με  απλούς  γνωστούς  που  βρίσκονται  στη  λίστα  φίλων  του.
  Είναι  σημαντικό  να  αναφερθούν    η  δυνατότητα  ενημέρωσης  του  relationship  status,  η  καταγραφή  πολιτικών  απόψεων  και  η  επαγγελματική  δραστηριότητα  ως  σημαντικά    σημεία  που  αφορούν  το  χρήστη.  Οι  ευχές  σε  γιορτές  και  γενέθλια  μπορούν  να  
σταθούν  αφορμή  για  διατήρηση  της  επαφής,  όταν  η  άμεση  επικοινωνία  καθίσταται 
 αδύνατη.

Στο  facebook  δημοσιοποιούνται  συχνά  διάφορα  events  φιλανθρωπικού  χαρακτήρα,  τα  οποία  ευαισθητοποιούν  όλο  και  περισσότερους  χρήστες.  Σε  αυτό  το  σημείο  αξίζει  να  αναφερθεί  και  η  πολιτική  διάφορων  εταιρειών  (μικρών  ή  μεγάλων)  που  μεριμνούν 
 για  τη  διαφήμισή  τους  αξιοποιώντας  αυτά  τα  μέσα.  Μάλιστα  για  να  προσελκύσουν 
 το  ενδιαφέρον  μπορεί  να  προωθήσουν  διαγωνισμούς  για  τους  υποστηρικτές  των  
σελίδων  τους.  Η  ενημέρωση  πλέον  είναι  ένα  από  τα  χαρακτηριστικά    στοιχεία  του 
 facebook,  αφού  διάφορα  ενημερωτικά  μέσα  (πχ  εφημερίδες,  κανάλια,  ηλεκτρονικές 
 εφημερίδες,  ραδιοφωνικοί  σταθμοί  κ.α.)  διαθέτουν  τις  δικές  τους  σελίδες,  αναρτώντας  ειδήσεις  από  όλους  τους  τομείς  της  επικαιρότητας.  Ακόμα  καλλιτέχνες,  πολιτικοί  και    άλλα  δημόσια  πρόσωπα  δημιουργούν  τις  δικές  τους  σελίδες,  στις  οποίες  
ενημερώνουν  για  τις  δράσεις  τους  και  έρχονται  σε  επικοινωνία  με  τους  θαυμαστές/υποστηρικτές  τους.

Τα  παραπάνω  παραδείγματα  είναι  ενδεικτικά  της  χρησιμότητας  αυτού  του  μέσου 
 κοινωνικής  δικτύωσης  όπως  και  των  υπόλοιπων.  Όμως  πρέπει  να  καταγραφούν  και  τα  αρνητικά  του  στοιχεία,  που  το  καθιστούν  συχνά  μέσο  αποβλάκωσης  και 
 παραπλάνησης  για  αρκετούς  χρήστες.( Αυτό  θα  γίνει  στο  δεύτερο  μέρος  του  άρθρου)


*Υπάρχουν   διάφορες  φήμες  και  αντεγκλήσεις  σχετικά  με  τη  δημιουργία  του  facebook

                                                                               Σάββας Μ. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου